امضای توافقنامه فیمابین دو وزارتخانه کشاورزی و وزارت جوانان، ورزش و فرهنگ برای همگرایی اجتماعی-اقتصادی جوانان 

وزارت کشاورزی، غذایی و دامپروری با وزارت جوانان، ورزش و فرهنگ توافقنامه مشارکتی برای اجرای سیاست یکپارچگی اجتماعی-اقتصادی جوانان بر اساس تولیدات کشاورزی امضا کردند. این قرارداد توسط Mabouba Diagne و Khady Diène Gaye که وزیران این دو وزارتخانه را بر عهده دارند، امضا شد. به گفته وزیر کشاورزی ، آنها با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا "دسترسی به مشاغل پایدار و شایسته را برای همه، به ویژه برای جوانان"، "سازمان تعطیلات شهروندان میهن پرستان" و "دیجیتالیزه کردن بخش کشاورزی" را تسهیل نمایند. «ایجاد تعاونی‌های خدمات کشاورزی و کشاورزی»، «اجرای برنامه خودکفایی غذایی» و «راه‌اندازی کمپین ملی فسفاته‌سازی خاک» از جمله اهداف این قرارداد مشارکتی است.

  امضای توافقنامه فیمابین دو وزارتخانه کشاورزی و وزارت جوانان، ورزش و فرهنگ برای همگرایی اجتماعی-اقتصادی جوانان 

 وزارت کشاورزی، غذایی و دامپروری با وزارت جوانان، ورزش و فرهنگ توافقنامه مشارکتی برای اجرای سیاست یکپارچگی اجتماعی-اقتصادی جوانان بر اساس تولیدات کشاورزی امضا کردند.

این قرارداد توسط Mabouba Diagne و Khady Diène Gaye که این دو وزارتخانه را بر عهده دارند، امضا شد.

به گفته وزیر کشاورزی آقای جاگن، آنها با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا "دسترسی به مشاغل پایدار و شایسته را برای همه، به ویژه برای جوانان"، "سازمان تعطیلات شهروندان میهن پرستان" و "دیجیتالیزه کردن بخش کشاورزی" را تسهیل نمایند.

«ایجاد تعاونی‌های خدمات کشاورزی و کشاورزی»، «اجرای برنامه خودکفایی غذایی» و «راه‌اندازی کمپین ملی فسفاته‌سازی خاک» از جمله اهداف این قرارداد مشارکتی است.

این دو وزارتخانه همچنین از توافق نامه امضا شده برای ارتقای "مدیریت و بازیابی زباله های شهری، از طریق ایجاد کارخانه های کمپوست در مقامات محلی" استفاده خواهند کرد. آنها قرار است یک "کارزار سالانه احیای جنگل" را اجرا کنند.

Mabouba Diagne گفت: "این مشارکت آغاز همکاری دوجانبه است که هدف آن پاسخگویی جامع به نیازهای مختلف جوانان و گروه های آنها از نظر حمایت اجتماعی، قابلیت اشتغال و همگرایی اقتصادی است."

وی افزود: «از طریق این توافق، دو وزارتخانه ما متعهد هستند که تلاش‌های خود را برای ارتقای یکپارچگی اجتماعی-اقتصادی جوانان را منسجم کنند.»

آقای جاگن می گوید که "متقاعد شده است که اقدامات" پیش بینی شده "در چارچوب این قرارداد به طور قابل توجهی به بهبود استاندارد زندگی [جوانان]، به ارتقای اشتغال و ساختن سنگال قوی تر،انعطاف پذیرتر و امن تر کمک خواهد کرد. »

خانم خدی جن گی توضیح داد که توافق نامه امضا شده بین دو وزارتخانه نشان دهنده "میل مشترک ما برای تغییر پارادایم برنامه تعطیلات شهروندان با مشارکت جوانان  در دستیابی به اهداف دولت در رابطه با دستیابی به حاکمیت غذایی در کشور ما است."

وی افزود: با این قرارداد مشارکتی، وزارت جوانان، ورزش و فرهنگ و زراعت، حاکمیت غذایی و دامپروری در صدد هدایت انرژی و سخاوت این جوانان به سمت فعالیت هایی هستند که حاکمیت غذایی را ارتقاء می بخشد و مبارزه با بیکاری بومی را تشدید می کند که با آن روبرو هستند».

خانم گی خاطرنشان می کند که «مسئله ترکیب درس های آموخته شده از تعطیلات مدنی و تعطیلات کشاورزی میهن پرستانه خواهد بود» تا اطمینان حاصل شود که «بسیج قوی تر و پایدارتر جوانان و گروه های ورزشی و فرهنگی آنها در مزارع کشاورزی".

او اطمینان داد: "وزارتخانه من می خواهد از طریق این توافق، وزارت کشاورزی، غذا و دامداری را درگیر کند تا به جوانانی که می خواهند در کشاورزی سرمایه گذاری کنند، کمک کند."

خانم خدی جن گی گفت: برای انجام این کار، دو وزارتخانه "محل های را برای اسکان این مزارع، تجهیز آنها به تجهیزات کشاورزی و نهاده ها، با هدف افزایش سهم آنها در تولید ملی، در دسترس قرار خواهند داد."

خانم گی افزود: "هدف ما ایجاد کارآفرینان واقعی کشاورزی در طول تعطیلات طولانی امسال از طریق بهره برداری از مزارع کشاورزی است که چارچوبی برای ابراز تمایل قوی برای ترویج کارآفرینی در بخش کشاورزی خواهد بود."

او گفت که فعالیت های کشاورزی برنامه ریزی شده "وسیله ای موثر برای مبارزه با هزینه های بالای زندگی و تقویت قدرت خرید خانوارها" است.

خانم وزیر تصریح کرد: برای اولین سال اجرای برنامه بسیج جوانان و گروه های آنها در مزارع کشاورزی، در نظر داریم به کسانی که از قبل در کارآفرینی کشاورزی هستند، تکیه کنیم.

او قول داد: "ما حداقل ده مزرعه مدرن را خواهیم ساخت که به طور عادلانه در سراسر قلمرو ملی توزیع شده اند."

ملاحظه: دولت جدید با توجه به نرخ بیکاری بالای جوانان و نسبت به ادای دین در برابر جوانانی که موجبات پیروزی حزب حاکم را در انتخابات ریاست جمهوری اخیر را فراهم کردند، از تمامی توان خود برای تسهیل در ایجاد مشاغل و فرصت های شغلی استفاده می کند تا بتواند پاسخگوی درخواست های طیف جوان سنگال که حدود 60 درصد جمعیت را تشکیل می دهند، برآید.

منبع:

https://aps.sn/deux-ministeres-signent-une-convention-pour-linsertion-economique-des-jeunes

کد خبر 20049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =